10 јануар 2009

Ko je sa slonovima prešao Alpe?

Bilo je to pitanje koje mi je tata postavljao od najranijeg detinjstva. Često mi je pričao priče, a ja nisam imala pojma da me uči istoriji. Sve one, bile su interesantne i ja sam uživala da ih prepričavam drugarima, jedino što nisam znala da kažem, ko ih je naspisao. “Život ih je napisao, sine moj, a istorija sačuvala” imao je običaj da kaže.
Sa godinama sam shvatala značenje tih reči ali isto tako sam prerasla pričanje priča. Ipak, tata je imao običaj da mi iznenada postavi neko pitanje, podsećajući me na te večeri koje sam provodila u njegovom krilu, slušajući dogodovštine raznih junaka. Uvek sam davala tačan odgovor osim na jedno pitanje. Ko je sa slonovima prešao Alpe? Od toga dana sve do zadnjeg pitao me je, ponekad bio i dosadan, često na mestima gde je bilo mnogo ljudi i gde u tom mnoštvu većina nije znala odgovor.
Sećam se da je jedne večeri, kada mu je bolest već obuzela celo telo i kada je padao i vraćao se iz kome, iznenada otvorio oči i ugledavši me pored sebe tiho upitao: “Znaš li ko je sa slonovima prešao Alpe?” Nasmejala sam se i rekla: “ Naravno, Hanibal Barka kralj Kartagine!”. A onda je dodao: "Upamti njegove reči”. Zatvorio je oči i nastavio da spava.

foto: Wikipedija

“Pronaći ćemo put ili ćemo ga sami napraviti" - to su bile Hanibalove reči kao odgovor na primedbu da je nemoguće preći Alpe sa slonovima.

Danas sam prelistavala stari "Politikin zabavnik", časopis koji mi je tata oduvek kupovao. I tamo pronašla:
"Pred njim je drhtalo rimsko carstvo. Kralj drevne Kartagine i jedan od najvećih vojskovođa sveta…znao je nekoliko jezika, pisao je i govorio Grčki…Hrabro se borio u najstrašnijem ratu starog sveta: Drugom punskom ratu…Upao je u Italiju pošto je izveo nezamisliv podvig za ono vreme: to ga je, doduše, stajalo 50 hiljadda ljudi, dve trećine vojske, ali je ipak uspeo da vojnike, konje i slonove prebaci preko Alpa. Za 8 godina ratovanja Hanibal je svojim protivnicima naneo mnoge poraze primenjujući taktiku zbog koje mu se i danas dive, ali ga je rimski vojskovođa Scipion Afrikanasc Stariji na kraju porazio. Poslednje godine života proveo je seljakajući se od dvora do dvora raznih istočnih vladara koje je pokušavao da nagovori na rat protiv Rimljana. Kada je saznao da Bitinijski kralj namerava da ga preda Rimljanima, ispio je otrov. Rođen 247.pre n.e u Kartagini, Afrika – umro 182. pre n.e u Prusi, Bitinija"

Ako nekoga zanima više detalja može ih pronaći na stranicama Wikipedije

Нема коментара:

Постави коментар

Najviše Vam se dopalo!